ℹ️ 5-13 FŐS CSAPAT VERSENYINFORMÁCIÓK ℹ️
5-13 person team competition information
***English content below***
⏱ Időmérő chipek
A rajtcsomaggal együtt fel kell vennetek, kérjük, hogy a letéti díjat (5000 Ft) egy bankjegy formájában hozzátok magatokkal, az összeget a verseny után visszaadjuk számotokra, a célterületen.
A verseny alatt az eredményeket és a verseny alakulását itt tudod követni: https://runtiming.hu/verseny/ub2023
Ne feledjétek az időmérő chipek letéti díját jótékony célra is fel tudjátok ajánlani a célba érkezést követően, a BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity keretein belül! 😉
A felajánlók BioTechUSA ajándék Charity shakert kapnak!
📲 NN UB Applikáció
Nagylétszámos csapatoknál nem kötelező az időmérő rendszer használata, de mindenképpen javasoljuk, hogy mindegyik ponton “csippantsatok”, mert így lesz nyomon követhető az applikációban a csapat számára, hogy az adott szakaszt futó személy melyik pontnál tart.
⏰ Pontok nyitvatartása
Az idei évben is közzétettük a pontok nyitva és zárva tartását, ezt az alábbi linken éritek el: https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/valto-es-frissitopontok-nyitvatartasa/
A pontok a nyitvatartási időn kívül, nem fogadnak futókat!
A szakaszokat úgy osszátok be egymás között, hogy ezt vegyétek figyelembe!
A csapatok rajtidőpontjai az adott csapatok által megadott összidő alapján lett meghatározva!
🍝
Gyermelyi tésztaparti
Pénteken 16:00-tól tésztapartival várunk benneteket 20:00-ig a versenyközpontban 👐
🧑🎤
Megnyitó
Április 29-én, pénteken 19:00-kor a nagysátorban kezdődik a csapatverseny hivatalos megnyitója, kérjük, hogy jelenlétetekkel emeljétek az esemény színvonalát!
🚗
Közlekedés és parkolás a versenyközpont területén
A torlódás elkerülése érdekében a parkoló teljes területén – a verseny hétvégéjén – egyirányú autós közlekedés lesz érvényben. A parkolást és a közlekedést irányítók segítik. Számítsatok rá, hogy ha a versenyközpont parkolója megtelik, lezárjuk a területet. Ebben az esetben Balaton felőli oldalon található SPAR parkolójában és a tihanyi műúton tudtok parkolni (5 perc séta a versenyközponttól). A Toyotával érkezők számára, az egyéni célterület mögötti részen külön parkolót tartunk fenn. Kérünk benneteket, hogy azon autókat amelyet a verseny alatt nem használtok, ne az Annagora parkolóban hagyjátok!
🔢
Rajtszám és karszalag
A rajtszám viselete kötelező, ezen találjátok a mentő telefonszámát. Bizonyos szolgáltatásokat csak a karszalagokkal vehettek igénybe.
🚑
A mentők telefonszáma a verseny alatt: +36306452775
🚲
Kerékpáros kísérők rajtja
A kísérők a csapatokkal párhuzamosan, a bringatúra rajtoktól eltérő időpontokban is elindulhatnak. A közös rajtfotó elkészítéséhez ők is beléphetnek a rajtzónába, ahonnan együtt rajtolhattok.
❗FONTOS❗
A verseny első 80 kilométerén – biztonsági okokból – a bringás kísérők csak előttetek vagy mögöttetek haladhatnak, mellettetek nem! A szabály betartását ellenőrizzük a megszegőit a versenyből AZONNAL kizárjuk!
🏁
Rajtidőpontok
A pontos rajtokat a weboldalunkon találjátok! https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/rajtidopontok-5-13-fos-csapatverseny/
Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy a rajtidőpontot lekéső csapatokat csak a legvégén tudjuk elrajtoltatni, számukra a pontok nyitva tartását nem tudjuk garantálni!
📌
Tájékozódás az útvonalon
A verseny útvonalát GPX formátumban innen tudod letölteni:
🗺️
Szakaszok összevonása
A torlódások elkerülése érdekében javasoljuk, hogy vonjatok össze szakaszokat! Ezáltal egyszerűsödik a logisztika, nem kell minden ponton megállni, parkolóhelyet keresni. A futó ilyenkor simán áthalad a ponton, csippant, miközben a csapat lángosozik és rákészül a következő etapra.
📱
Javasoljuk, hogy mobiltelefon legyen nálatok, rajta az UB applikációval! 😉
🚾
Minden váltópontra több mobil WC-t szállítunk ki. A WC-ket a verseny felénél kitisztítjuk, hogy a mezőny második felét is tisztaság várja. A nálatok lévő szemetet kizárólag a mobil WC-k közt felállított szemetesbe dobjátok, a WC-be dobva dugulást okoz!
🍫
Frissítés
Idén minden ponton, minden futónknak biztosítunk vizet és izotóniás italt! A versenykiírás értelmében a frissítőpontokon csak az aktuális szakaszt futó versenyző (aki a chipet viseli) – nem pedig az összes csapattag – veheti fel banánt, szőlőcukrot!
#rungreen
Az idei versenyen, ahogy tavaly is, a pontokon saját pohárba vagy ivókulacsba kapjátok a frissítést, ezért pohár (vagy kulacs) okvetlen legyen nálatok! Száműztük a műanyag poharakat, ezzel csökkentve a verseny ökológiai lábnyomát!
A verseny alatt négy ponton lesz lehetőségetek a kocsikban felgyülemlett szemetet leadni:
👉Badacsonyörs Varga Pincészet 39,6. km
👉Balatonberény 85,8. km
👉Balatonszemes 126,2. km
👉Siófok nyugat 150,2 km
🏃🚗
Autós kíséret
Tilos a futókat az első 80 kilométeren autóval kísérni! Erre az autók folyamatos haladása és a résztvevők testi épsége miatt van szükség. Az autók közlekedését motoros rendezők segítik, a szabály betartását motoros forgalomirányítók ellenőrzik, a szabály megszegőit a versenyből AZONNAL kizárjuk.
🅿️
Kísérőautók parkolása
Számítsatok rá, hogy sok váltópont közelében nem áll rendelkezésre megfelelő számú parkolóhely.
🌙
Éjszakai szakaszok
Saját biztonságotok érdekében – napnyugta után – kötelező a fejlámpa. A rajtcsomag átvételekor vásárolhattok a versenyközpontban található Maratonman Depo butikban. A használatot egy előre nem ismertetett ponton ellenőrizhetjük, annak hiányában biztonsági okokból a futót a nem engedjük tovább haladni!
🏅
Éremátadás – ÚJ RENDSZERBEN! 🤩
A célba érkezések során az érmeket az utolsó időmérőpont után felállított sátrakban tudjátok átvenni! Ezt követően tudtok a célkapun átfutni és elkészíteni a befutó fotót! Az érmeket átvenni az NN UB STAFÉTAPP-on keresztül, a “rajtcsomag/éremátvétel” menüpont alatt található QR kóddal tudjátok az egész csapat számára, egyszerre!
A QR kód beolvasását követően az egész csapat érmeit megkapja az a csapattag, aki bemutatja a kódot, erről pedig minden csapattag egy push értesítés formájában üzenetet kap, hogy melyik csapattag vette fel az érmeket!
📷
Ingyenes fotók
A rajtzónában és a célba érkezéskor érdemes elővenni a legszebb mosolyt, itt készítünk ugyanis rólatok fotókat, amelyeket az NN Biztosító oldaláról ingyenesen tölthettek le a verseny után.
Az útvonalon a Futófotó munkatársaival is találkozhattok!
Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy nem tudjuk mindenki számára garantálni a fotókat az egyes pontok leterheltsége miatt.
🏆
Eredményhirdetés
Vasárnap 15:30-kor, ünnepélyes keretek közt hirdetjük ki az eredményeket, amelyre várunk szeretettel. Az eredményhirdetést az egyéni versennyel kezdjük, majd ezt követően a csapatokat hirdetjük ki. Díjat kizárólag az eredményhirdetés keretei között adunk át.
Kérjük a dobogós sportolókat, hogy személyes jelenlétükkel tiszteljék meg a versenyt és versenytársaikat, pontosan jelenjenek meg az eredményhirdetésen.
Az eredményhirdetést lekéső díjazottak részére díjat utólag nem adunk át és nem postázunk.
Várunk benneteket szeretettel!
…
ℹ️ 5-13 PERSON TEAM COMPETITION INFORMATION ℹ️
⏱️ Timing chips
You must pick up the timing chips along with your race packet, and bring the deposit fee (HUF 5,000) in cash. We will refund the deposit after the race at the finish area. 😉
You can follow the results and progress of the race here: https://runtiming.hu/verseny/ub2023
Don’t forget that you can also donate the deposit fee for a charitable cause within the BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity after crossing the finish line! 😉
Donators will receive a BioTechUSA gift Charity shaker!
📲 NN UB app
For larger teams, using the timing system is not mandatory, but we recommend that you “tap” at each point, as this way the team can track which checkpoint the runner is at using the NNUB StafetApp.
⏰ Checkpoint opening hours
This year, we have also published the opening and closing hours of the checkpoints, which can be found at the following link: https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/valto-es-frissitopontok-nyitvatartasa/
Checkpoints will not accept runners outside of their opening hours!
Distribute the sections among yourselves while considering this!
The starting times of the teams were determined based on the total time provided by the teams!
🍝
Gyermelyi pasta party
On Friday from 16:00 until 20:00, we invite you to a pasta party at the race center 👐
🧑🎤
Opening ceremony
On April 29, Friday at 19:00, the official opening ceremony of the team competition will start in the main tent. Please attend to elevate the level of the event!
🚗
Transportation and parking in the race center area
To avoid traffic jams, one-way traffic for cars will be enforced on the entire parking lot during the race weekend. Traffic controllers will assist with parking and traffic flow. Be prepared for the possibility that if the race center parking lot is full, we will close the area. In this case, you can park at the SPAR parking lot on the side facing Lake Balaton and on the Tihanyi main road (5 minutes’ walk from the race center). For those arriving with a Toyota, a separate parking lot is available behind the individual finish area. Please do not leave cars that you will not use during the race in the Annagora parking lot!
🔢
Race number and wristband
Wearing the race number is mandatory, and it includes the emergency phone number. Certain services can only be accessed with wristbands.
🚑
Emergency phone number during the race: +36306452775
🚲
Start of the cyclist escorts
The escorts can start alongside the teams at different times than the cycling tour starts. They can also enter the start zone to take a group photo together with you.
❗IMPORTANT❗
For safety reasons, during the first 80 km of the race, the cycling escorts can only ride in front of or behind you, not next to you! We will check for compliance with this rule, and anyone violating it will be immediately disqualified from the race!
🏁
Start times
You can find the exact start times on our website! https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/rajtidopontok-5-13-fos-csapatverseny/
Please note that if you miss your start time, we can only allow you to start at the end, and we cannot guarantee that the checkpoints will still be open for you.
📌
Navigation on the route
You can download the race route in GPX format here:
https://www.alltrails.com/explore/map/nn-ultrabalaton-2023-3955539?u=m
🗺️
Combining sections
To avoid congestion, we recommend that you combine sections! This simplifies logistics, so you don’t have to stop at every checkpoint to find a parking spot. During this time, the runner can pass through the checkpoint, chip in, while the team eats lángos and prepares for the next leg.
📱
We suggest that you have a mobile phone with the NN UB app with you! 😉
🚾
We will provide several mobile toilets at every relay point. We will clean them halfway through the race so that the second half of the field will also have a clean restroom. Please only throw your garbage in the trash bin provided between the mobile toilets, and do not throw anything in the toilet to avoid clogging!
🍫
Refreshments
This year, we will provide water and isotonic drinks to every runner at every checkpoint! According to the race regulations, only the runner who is currently running the stage (wearing the chip) – not all team members – can take a banana or grape sugar at the refreshment points!
#rungreen
At this year’s race, as last year, you will receive your refreshments in your own cup or water bottle at the checkpoints, so make sure to have a cup (or bottle) with you! We have eliminated plastic cups, thus reducing the race’s ecological footprint!
During the race, you will have four opportunities to drop off accumulated garbage in your cars:
👉Badacsonyörs Varga Pincészet 39.6 km
👉Balatonberény 85.8 km
👉Balatonszemes 126.2 km
👉Siófok west 150.2 km
🏃🚗
Car escort
It is prohibited to accompany runners by car during the first 80 km of the race! This is necessary due to the constant flow of cars and the safety of participants. The movement of cars will be guided by motorcycle marshals, and compliance with the rules will be checked by traffic controllers. Anyone violating the rules will be immediately disqualified from the race.
🅿️
Parking of escort vehicles
Please be aware that there may not be enough parking spaces near many of the relay points.
🌙
Night Stages
For your own safety, it is mandatory to use a headlamp after sunset. You can purchase one at the Marathonman Depo boutique located at the race center when you pick up your race packet. We may check for usage at an undisclosed location, and if you don’t have one, for safety reasons, you will not be allowed to continue running!
🏅
Medal Pick-Up – NEW SYSTEM! 🤩
During your finish, you can pick up your medals at the tents set up after the last timing point! Then you can cross the finish line and take your finisher photo! You can pick up the medals for the whole team at once through the NN UB APP using the QR code found under the “race packet/medal pick-up” menu!
After scanning the QR code, the team member who presents the code will receive the entire team’s medals, and each team member will receive a push notification stating which team member picked up the medals!
📷
Free Photos
At the starting zone and upon arrival at the finish line, it’s worth showing your best smile because we’ll be taking photos of you, which you can download for free from the NN Insurance website after the race. You may also meet with the Futofoto team along the route!
Please note that we cannot guarantee photos for everyone due to the workload at certain locations.
🏆
Award Ceremony
We will announce the results on Sunday at 3:30 pm in a formal ceremony, which we warmly invite you to attend. We will begin with individual events, followed by teams. Awards will only be given during the award ceremony.
We kindly ask podium finishers to honor the race and their fellow competitors by attending the award ceremony on time.
We do not give or send awards after the award ceremony to those who missed it.
We look forward to seeing you!