6-13 FŐS CSAPAT VERSENYINFORMÁCIÓK

ℹ️ 6-13 FŐS CSAPAT VERSENYINFORMÁCIÓK ℹ️
6-13 person team competition information
***English content below***
Kérünk minden érintett indulót, hogy olvassa végig!☺️

Időmérő chipek
A chipeket május 2-től, a versenyközpontban tudjátok átvenni rajtszám bemutatásával. Kérjük, hogy a letéti díjat (5000 Ft vagy kisebb) bankjegy formájában hozzátok magatokkal, az összeget a verseny után visszaadjuk számotokra, a célterületen.
👉 https://runtiming.hu/verseny/ub2024

Ne feledjétek az időmérő chipek letéti díját jótékony célra is fel tudjátok ajánlani a célba érkezést követően, a BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity keretein belül! 😉
A felajánlók egyedi BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity shakert kapnak, és róluk a befutót követően külön fotó is készül!

📲 NN UB Applikáció
Nagylétszámos csapatoknál nem kötelező az időmérő rendszer használata, de mindenképpen javasoljuk, hogy mindegyik ponton “csippantsatok”, mert így lesz nyomon követhető az applikációban a csapat számára, hogy az adott szakaszt futó személy melyik pontnál tart.
A prémium csomag vásárlásával pedig akár a csapattársak élő helyzetének nyomon követése is lehetséges, és naptári évre extra kedvezményt tudtok igénybe venni a Maratonman Depó Tüzér utcai üzletében is!

Pontok nyitvatartása
Az idei évben is közzétettük a pontok nyitva és zárva tartását, ezt az alábbi linken éritek el:
https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/valto-es-frissitopontok-nyitvatartasa-2024/

A pontok a nyitvatartási időn kívül, nem fogadnak futókat!

🏍FELVEZETŐ MOTOROS
A verseny kezdetekor a mezőny előtt felvezető bringás és motoros halad, akiket TILOS MEGELŐZNI, mivel az útvonalengedélyünk és a pontok nyitása ehhez van igazítva.

Különösen az első 5 órában rajtoló csapatok figyelmébe ajánljuk, hogy a szakaszokat úgy osszátok be egymás között, hogy ezt vegyétek figyelembe! (Lassabb futókat indítsátok az első szakaszokon)
A motorost megelőző futókat és csapatokat a versenyből kizárjuk!
A csapatok rajtidőpontjai az adott csapatok által megadott összidő alapján lett meghatározva!

🍝 Gyermelyi tésztaparti
Pénteken 16:00-tól tésztapartival várunk benneteket 20:00-ig a versenyközpontban (Első 5000 fő részére)

🎊 Megnyitó
Május 3-án, pénteken 19:00-kor a nagysátorban kezdődik a csapatverseny hivatalos megnyitója, kérjük, hogy jelenlétetekkel emeljétek az esemény színvonalát!

🚗 Közlekedés és parkolás a versenyközpont területén
A torlódás elkerülése érdekében a parkoló teljes területén – a verseny hétvégéjén – egyirányú autós közlekedés lesz érvényben. A parkolást és a közlekedést irányítók segítik. Számítsatok rá, hogy ha a versenyközpont parkolója megtelik, lezárjuk a területet. Ebben az esetben Balaton felőli oldalon található SPAR parkolójában és a tihanyi műúton tudtok parkolni (5 perc séta a versenyközponttól).
Az Aldi mögött, és az Aldival szemben a sarkon is lesz külön parkoló kialakítva!
❗️❗️
A Toyotával érkezők számára, a versenyközpontban külön parkolót tartunk fenn.
Kérünk benneteket, hogy azon autókat amelyet a verseny alatt nem használtok, ne az Annagora parkolóban hagyjátok!

🔢 Rajtszám és karszalag
A rajtszám viselete kötelező, ezen találjátok a mentő telefonszámát. Bizonyos szolgáltatásokat csak a karszalagokkal vehettek igénybe.

🚑 A mentők telefonszáma a verseny alatt: +36306452775

🚲 Kerékpáros kísérők rajtja
A kísérők a csapatokkal párhuzamosan, a bringatúra rajtoktól eltérő időpontokban is elindulhatnak. A közös rajtfotó elkészítéséhez ők is beléphetnek a rajtzónába, ahonnan együtt rajtolhattok.

FONTOS
A verseny első 80 kilométerén – biztonsági okokból – a bringás kísérők csak előttetek vagy mögöttetek haladhatnak, mellettetek nem! A szabály betartását ellenőrizzük a megszegőit a versenyből AZONNAL kizárjuk!

🏁 Rajtidőpontok
A pontos rajtokat a weboldalunkon találjátok!👇
https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/rajtidopontok-6-13-fos-csapatverseny/

Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy a rajtidőpontot lekéső csapatokat csak a legvégén tudjuk elrajtoltatni, számukra a pontok nyitva tartását nem tudjuk garantálni!
Az “utolsó órában” rajtoló csapatok mind 17:45-ös rajtidőpontot kaptak, (kb. 50-60 csapat) az esélyegyenlőség jegyében őket egyszerre, tömegrajtban indítjuk útnak, hogy könnyebb legyen szemmel tartani a versenytársakat!:)
(Így a 17:00-17:40-es rajtidőpontokat kapó csapatoknak nem kell aggódniuk, ők a saját rajtidőpontjukban fognak rajtolni!)

📌 Tájékozódás az útvonalon
A végleges verseny útvonalat csütörtökön töltjük fel, kérjük ezt követően innen tudjátok GPX formátumban letölteni:
https://www.alltrails.com/explore/map/2024-nn-ultrabalaton-utvonal-29fdff8?u=m&sh=kgyxdj

🖇Szakaszok összevonása
A torlódások elkerülése érdekében javasoljuk, hogy vonjatok össze szakaszokat! Ezáltal egyszerűsödik a logisztika, nem kell minden ponton megállni, parkolóhelyet keresni. A futó ilyenkor simán áthalad a ponton, csippant, miközben a csapat lángosozik és rákészül a következő etapra.

📱Javasoljuk, hogy mobiltelefon legyen nálatok, rajta az UB applikációval, a StafétAppal! 😉

🚾 Azon váltópontokra ,ahol nincs épített wc, oda 4 db mobil WC-t szállítunk ki. A WC-ket a verseny alatt idén már kétszer is kitisztítjuk, hogy a verseny alatt tisztább mellékhelyiségek várjanak benneteket. Kérjük, a nálatok lévő szemetet kizárólag a mobil WC-k közt felállított szemetesbe dobjátok, a WC-be dobva dugulást okoz!

🍫 Frissítés
Idén minden ponton, minden futónknak biztosítunk vizet és izotóniás italt! A pontokra összesen több mint 5 tonna banánt szállítunk ki, melyet szakaszosan adagolunk annak érdekében, hogy a teljes mezőny részére jusson. A banánon kívül a csapatasztalon, szőlőcukor, mazsola és sós kréker is elérhető lesz.

♻️ #rungreen
Az idei versenyen, ahogy tavaly is, a pontokon saját pohárba vagy ivókulacsba kapjátok a frissítést, ezért pohár (vagy kulacs) okvetlen legyen nálatok! Száműztük a műanyag poharakat, ezzel csökkentve a verseny ökológiai lábnyomát!

A verseny alatt bármely ponton le tudjátok adni a kísérőautókba összegyűlt szemetet, ahonnan mi elszállítjuk!

🏃🚗 Autós kíséret
Tilos a futókat az első 80 kilométeren autóval kísérni! Erre az autók folyamatos haladása és a résztvevők testi épsége miatt van szükség. Az autók közlekedését motoros rendezők segítik, a szabály betartását motoros forgalomirányítók ellenőrzik, a szabály megszegőit a versenyből AZONNAL kizárjuk.

🅿️ Kísérőautók parkolása
Számítsatok rá, hogy némely váltópont közelében nem áll rendelkezésre megfelelő számú parkolóhely. Kérjük, legyetek egymással toleránsak, mindenkinek ugyanaz a célja, jó hangulatban és épségben teljesíteni a versenyt!:)

🌙 Éjszakai szakaszok
Saját biztonságotok érdekében – napnyugta után – kötelező a fejlámpa. A rajtcsomag átvételekor vásárolhattok a versenyközpontban található Maratonman Depo butikban. A használatot egy előre nem ismertetett ponton ellenőrizhetjük, annak hiányában biztonsági okokból a futót a nem engedjük tovább haladni!

🏅Éremátadás – STAFETAPP RENDSZERBEN! 🤩
A célba érkezések során az érmeket az utolsó időmérőpont után felállított sátrakban tudjátok átvenni! Ezt követően tudtok a célkapun átfutni és elkészíteni a befutó fotót! Az érmeket átvenni az NN UB STAFÉTAPP-on keresztül, a “rajtcsomag/éremátvétel” menüpont alatt található QR kóddal tudjátok az egész csapat számára, egyszerre felvenni, így csökkenthető a sorban állás!

A QR kód beolvasását követően az egész csapat érmeit megkapja az a csapattag, aki bemutatja a kódot, erről pedig minden csapattag egy push értesítés formájában üzenetet kap, hogy melyik csapattag vette fel az érmeket!

📷 Ingyenes fotók
A rajtzónában és a célba érkezéskor érdemes elővenni a legszebb mosolyt, itt készítünk ugyanis rólatok fotókat, amelyeket az NN Biztosító oldaláról ingyenesen tölthettek le a verseny után.
Az útvonalon a Futófotó munkatársaival is találkozhattok!
Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy nem tudjuk mindenki számára garantálni a fotókat az egyes pontok leterheltsége miatt.

🏆
Eredményhirdetés
Vasárnap 15:30-kor, ünnepélyes keretek közt hirdetjük ki az eredményeket, amelyre várunk szeretettel. Az eredményhirdetést az egyéni versennyel kezdjük, majd ezt követően a csapatokat hirdetjük ki. Díjat kizárólag az eredményhirdetés keretei között adunk át.

Kérjük a dobogós sportolókat, hogy személyes jelenlétükkel tiszteljék meg a versenyt és versenytársaikat, pontosan jelenjenek meg az eredményhirdetésen.
Az eredményhirdetést lekéső díjazottak részére díjat utólag nem adunk át és nem postázunk.

Várunk benneteket szeretettel!

🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧

ℹ️ 6-13 PERSON TEAM RACE INFORMATION ℹ️

We kindly ask all participating runners to read through! ☺️

Timing Chips
You can pick up the chips from May 2 at the race center by presenting your bib number. Please bring the deposit fee (5000 HUF or less) in cash with you, we will refund the amount to you after the race at the finish area.
👉 https://runtiming.hu/verseny/ub2024

Don’t forget that after finishing the race, you can also donate the deposit fee of the timing chips to charity within the framework of BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity! 😉
Donors will receive a unique BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity shaker, and there will be a separate photo taken of them after crossing the finish line!

📲 NN UB Application
For large teams, the use of the timing system is not mandatory, but we still recommend that you “check in” at each point, as this allows the team to track which runner is at each point in the application.
With the purchase of the premium package, you can even track the live location of your teammates and get an extra discount for the calendar year at the Maratonman Depó store on Tüzér Street!

Opening Hours of Points
This year, we have also published the opening and closing hours of the points, which you can access at the following link:
https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/valto-es-frissitopontok-nyitvatartasa-2024/

Points will not accept runners outside of opening hours!

🏍 LEAD MOTORCYCLE
At the start of the race, there will be leading cyclists and motorcyclists in front of the field, whom it is FORBIDDEN TO OVERTAKE, as our route permit and point openings are aligned with this.
We particularly recommend to teams starting in the first 5 hours to allocate the sections among yourselves accordingly! (Start slower runners in the first sections)
Runners and teams overtaking the motorcyclist will be disqualified from the race!
The start times of the teams were determined based on the total time provided by the respective teams!

🍝 Gyermelyi Pasta Party
We invite you to a pasta party from 16:00 on Friday until 20:00 at the race center (for the first 5000 participants)

🎊 Opening Ceremony
The official opening of the team competition will begin at 19:00 on Friday, May 3rd, in the main tent. Please enhance the event with your presence!

🚗 Transportation and Parking at the Race Center
To avoid congestion, one-way traffic will be in effect on the entire parking area during the race weekend. Traffic directors will assist with parking and traffic flow. Please note that if the parking lot at the race center fills up, we will close the area. In this case, you can park in the SPAR parking lot on the side facing Lake Balaton and on the Tihany highway (5 minutes walk from the race center).
There will also be a separate parking lot set up behind Aldi and across from Aldi at the corner!
❗️❗️
A separate parking lot is reserved for those arriving with Toyota vehicles at the race center.
We kindly ask you not to leave cars unused during the race in the Annagora parking lot!

🔢 Race Number and Wristband
Wearing the race number is mandatory, and you will find the emergency phone number on it. Certain services can only be accessed with the wristbands.

🚑 Emergency phone number during the race: +36306452775

🚲 Start of Bicycle Escorts
Escorts can start alongside the teams at different times from the bike tour starts. They can also enter the starting area for the group photo, from where you can start together.

IMPORTANT
For the first 80 kilometers of the race – for safety reasons – bicycle escorts can only pass in front of or behind you, not beside you! We will immediately disqualify those who violate this rule!

🏁 Start Times
You can find the exact start times on our website!👇
https://ultrabalaton.hu/nnultrabalaton/rajtidopontok-6-13-fos-csapatverseny/

Please note that teams arriving late for the start time can only start at the very end, and we cannot guarantee the opening hours of the points for them!

📌 Navigation on the Route
We will upload the final race route on Thursday, and you can download it in GPX format from here:
https://www.alltrails.com/explore/map/2024-nn-ultrabalaton-utvonal-29fdff8?u=m&sh=kgyxdj

🖇 Merging Sections
To avoid congestion, we recommend merging sections! This simplifies logistics, eliminating the need to stop at every point and find parking. The runner can simply pass through the point, check-in, while the team enjoys snacks and prepares for the next leg.

📱We recommend that you have a mobile phone with you, with the UB application and StafétApp! 😉

🚾 For those exchange points where there are no built-in toilets, we will provide 4 mobile toilets. This year, we will clean the toilets twice during the race to provide cleaner facilities for you. Please dispose of your waste only in the trash cans placed among the mobile toilets, throwing it in the toilet causes clogging!

🍫 Refreshments
This year, we will provide water and isotonic drinks for all runners at every point! In total, we will distribute over 5 tons of bananas to the points, which will be rationed to ensure that everyone in the field receives some. In addition to bananas, grape sugar, raisins, and salty crackers will also be available on the team table.

♻️ #rungreen
Just like last year, at this year’s race, you will receive refreshments in your own cup or water bottle at the points, so make sure to have a cup (or bottle) with you! We have eliminated plastic cups, thus reducing the ecological footprint of the race!

You can drop off the accumulated waste in accompanying cars at any point during the race, from where we will collect it!

🏃🚗 Car Escort
It is forbidden to accompany runners by car for the first 80 kilometers! This is necessary due to the continuous movement of cars and the safety of the participants. Motorcycle marshals will assist with traffic flow, and motorcycle traffic controllers will check compliance with the rules; those who violate the rules will be immediately disqualified from the race.

🅿️ Parking of Escort Cars
Please note that there may not be enough parking spaces near some exchange points. Please be tolerant of each other, everyone’s goal is to complete the race in a good mood and in good health! 🙂

🌙 Night Sections
For your own safety – after sunset – wearing a headlamp is mandatory. You can purchase one at the Maratonman Depo boutique located at the race center when picking up your race packet. We may check the use of it at an undisclosed location, and in its absence, for safety reasons, we will not allow the runner to continue!

🏅 Medal Collection – VIA STAFETAPP! 🤩
During the arrivals at the finish line, you can pick up the medals in tents set up after the last timing point! After that, you can cross the finish line and take the finisher photo! You can collect the medals via the NN UB STAFÉTAPP, using the QR code under the “race packet/medal collection” menu, for the whole team at once, reducing waiting time!

After scanning the QR code, the team member who presents the code will receive the medals for the entire team, and each team member will receive a push notification about who picked up the medals!

📷 Free Photos
It’s worth putting on your best smile in the starting area and upon reaching the finish line, as we will take photos of you here, which you can download for free from the NN Biztosító website after the race.
You can also meet with the Futófotó team along the route!
Please note that due to the congestion at certain points, we cannot guarantee photos for everyone.

🏆
Award Ceremony
We will announce the results on Sunday at 15:30 in a ceremonial setting, to which you are warmly invited. We will start with the individual competition, followed by the teams. Awards will only be given out during the award ceremony.

We kindly ask podium athletes to honor the race and their fellow competitors with their presence, and to arrive punctually to the award ceremony.
We do not award prizes retrospectively to those who miss the award ceremony and do not post them.

We look forward to seeing you!

Menü